onsdag, februari 01, 2012

Social Media Strategy

Man kan ju tänka att jag som haft en blogg sen 2005 borde vara en fena på det här med sociala medier. Jag menar... man kan ju tro att jag hänger med. Men jag måste erkänna att jag legat av mig lite på senare tid. Det där med Twitter har jag tex aldrig hajjat riktigt.Har inte sett tjusningen i det.



Men helt plötsligt har frågan om sociala medier seglat upp på jobbet, och jag måste få lite koll. Ska vi finnas på Facebook, LinkedIn, Slideshare, Flickr osv? Och vilken strategi ska vi ha för det i så fall? Hur vill vi att våra dotterbolag ska göra? Och vem ska sköta själva administrationen och kommunikationen? Klurigt klurigt... Vi finns i vissa sociala medier idag, men uppdateringen har ärligt talat varit rätt kass. Och om man inte håller det up-to-date känns det nästan bättre att skippa det helt. Men nu tror jag det är dags för ett nytag. Dags att skapa en strategi och ett arbetsflöde för hur det ska skötas. Har ägnat hela kvällen åt att försöka läsa på om företag i sociala medier. Strategi, policys och riktlinjer. Det är väldigt intressant. Och det är fantastiskt vad mycket information företag delar med sig av. Hela policy dokument finns publicerade, för vem som helst att läsa och lära sig av. Strålande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar