måndag, augusti 16, 2010

Idag har jag börjat mitt nya liv

Hur många gånger har man inte tänkt det? Att IDAG ska jag minsann börja mitt nya, sundare, nyttigare liv... Ganska många gånger. Men faktum är att jag har gjort det just idag. Igen :)

Är egentligen inte någon bantningsperson. Mest för att jag vill äta det jag känner för och njuta av livets goda. Finns ju ingenting som är så gott som choklad :). Dessvärre tycker inte vågen och mina kläder att det är någon hållbar lösning. Så efter att ha njutit av lite för mycket god mat (och även en hel del sötsaker) sen i januari då vi åkte iväg börjar det nu bli dags att göra en kraftansträngning på riktigt.

Igår blev jag därför medlem på www.giviktkoll.se. Det är alltså GI-diet utan några som helst kolhydrater de första två veckorna som gäller. Enligt siten så ska jag väga 6 kilo mindre den 1 oktober! Det tycker jag låter fantasktiskt trevligt. Allt jag behöver göra är att följa deras program till punkt och pricka - sen är det klart! Haha... Lätt som en plätt (??!). Är motiverad så jag tror det ska gå bra, även om jag är inställd på sega dagar då kroppen och hjärnan kommer att skrika efter kolhydrater.

Wish me luck!

3 kommentarer:

  1. ååå det ska jag med göra nu... ett sundare och sportigare jag, kör på vännen! kommer säkert att gå jättebra, kramis

    SvaraRadera
  2. Jag har gått ned mycket på kort tid med GI-viktkoll så det kommer nog inte bli några problem. Däremot måste jag säga att du ser jättesnygg ut redan så jag förstår inte riktigt varför du vill gå ner 6 (!) kg.

    Lycka till!

    SvaraRadera