torsdag, september 15, 2005

Till solen, någon?

Nu är det höst. Vilket ju i sig är mysigt och trivsamt. Man får tända ljus, krypa upp i soffan med en filt över sig och läsa bra böcker och dricka varma drycker. Trevligt! Men jag är inte en höst- och vintermänniska. Det är okej ännu så länge, men jag vet att i november, när det är grått och trist, löven har fallit av träden, och det blåser orkan varje dag i min kära stad, då vill jag helst bort. Gärna till en trevlig strand där solen skiner och man blir varm igen. Så, nån som vill boka in en resa till solen med mig?

När jag ändå är inne på höst-snack. En sak som förundrat mig såhär i sensommartider är att många är så otroligt snabba med att dra på sig hela skor, tjocka tröjor och jackor. Detta trots att, det så sent som förra veckan, var 22 grader varmt ute och hur soligt och fint som helst. Förstår det inte! Behöver ju inte ta ut hösten i förskott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar