lördag, oktober 22, 2005

Kalles

För fyra år sedan pluggade jag i Spanien en termin, vilket utgör min enda utlandsvistelse som är längre än två veckor. Planerar att göra listan längre, men det är så den ser ut idag. Under min tid där kom jag att sakna vissa svenska grejer, framför allt ätbara sådana. En av dessa grejer var Kalles kaviar. Fick ett otroligt stort sug efter just kaviar, så när sambon kom ner och hälsade på fick han ta med sig två tuber. Det konstiga med detta var att jag aldrig äter kaviar hemma i Sverige och när jag väl fått kaviar på ett knäckebröd så var jag nöjd. Konstigt! Fattar inte att suget kunde vara så stort, trots att det var helt falskt egentligen.
Nu saknar jag istället vissa spanska grejer, som tapas, chokladglass, cafe cortado och billig alkohol. Suget efter detta är dock inte imaginärt, utan sant och verkligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar