tisdag, oktober 11, 2005

Tack Elle!

Posten damp precis ned på min hallmatta och med den nya numret av Elle. Detta trots att jag inte har förnyat min prenumeration utan den löpte ut för cirka tre månader sen. Tack Elle för att ni ändå skickar er tidning till mig, helt gratis!
Hade dock hoppats på annat innehåll i posten. Väntar fortfarande på mitt anställningskontrakt från min nya arbetsgivare. En arbetsgivare som inte direkt har visat sig från sin bästa administrativa sida. Här snackar vi lååångsamt! Är måttligt irriterad då jag har tvingats säga upp mig från V utan att helt veta förutsättningarna (och viktigast, lönen) för det nya jobbet. Känns sådär bra!
Borsett från det är idag ännu en underbart vacker sensommar/höstdag med varma vindar och strålande sol. Ska ta mig ut senare idag. Måste förbereda lite lunchmat först. Ska nämligen få lunchgäster. Jo men visst! Min syster och hennes barn. Ska bjuda på homemade köttbullar och stuvade makaroner. Barnvänlig mat alltså. Förutom att laga mat ska jag även städa undan alla ömtåliga saker som är inom räckhåll för en 2,5-åring. Han visar no mercy när det kommer till prylar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar