fredag, december 30, 2005

Sammanfattning. Konklusion.

Idag är nästsista dagen på 2005. Snart dags för ett nytt år. Nytt liv. Nya mål. Nya upplevelser.
Hur har det varit då? Det här året? Usch, jag vet inte. Eller jo. Det har varit många avslut som följts av några nystarter. Eller nystarter som följts av avslut. Det är ett bättre sätt att se på saken. Året inleddes med att jag sa hej då till flera kära kompisar som gav sig av för att söka lyckan på ny mark. Saknaden efter dem blev inte riktigt så stor som jag först befarat. Istället fann jag nya kära vänner som gjorde den sista studietiden till en oförglömlig och grymt rolig tid. Tack! Det är en av de bästa sakerna med detta året. Alla nya vänner. Både här och där.
Sen var det slut då. Tre års studier. I juni firade vi och sa adjö. Hej då. Igen. Vemodigt. Sorligt. Men samtidigt spännande. Vad skulle komma därnäst? Och det är ungefär där som denna blogg startade. Som en sorts början på mitt nya liv. Mitt nya liv. Som på så många sätt är annolunda än det jag levde förut. Samtidigt som det inte alls är nytt. Det har väl egentligen bara rullat på. Och inte i någon negativ bemärkelse. Tvärtom. Och jag är densamma som jag alltid varit. Tror jag. Visst, lite visare och klokare. Men det är ju egentligen bara tid.
Nyårslöfte.
Har egentligen aldrig trott på det där. Tycker det är bättre att ge sig själv löften när så krävs. Men visst, det är ju en fin tanke. Att lova sig själv någonting inför det nya året. Lova sig att på något sätt bli bättre. Ok. Jag lovar att jag ska bli en bättre människa. Känns som ett rimligt nyårslöfte. Det innefattar så mycket att jag inte kan undvika att uppfylla det på ett eller annat sätt. Förhoppningsvis på många sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar