fredag, december 02, 2005

Vart tog mitt liv vägen?

Fredag. Igen. Först på jobbet. Igen. Trots att jag har längst till jobbet (får åka buss en hel halvtimme medan mina kollegor mer eller mindre rullar ner för backen och sen är de här) är jag alltid först på jobbet. Idag gick jag från bussen och hit. Tog 13 minuter. Att cykla tar typ 3,5 minut. Ska aldrig mer gå. Förlorar ju massor av värdefull tid på det.
Kan inte riktigt förstå vart mitt liv har tagit vägen... Veckorna springer förbi i turbofart och sen är det helg, sen är det måndag igen och helt plötsligt fredag. Vet att jag tjatar om detta men jag kan inte riktigt förstå och acceptera att tiden går så jäkla fort. Känns inte som jag hinner med. Ska det verkligen vara så här? I så fall vet jag inte om jag vill vara med. Känns skönt att detta bara är en projektanställning till sista maj. Sen är jag ju fri att göra vad jag vill igen. Ska börja med en lååång ledighet. Det bästa hade varit att gå på a-kassa hela sommaren, slappa och bara njuta av livet och sen få ett bra jobb i september igen. Sounds like a plan, no? Japp, så får det bli.
Trevlig helg på er!

2 kommentarer:

  1. Anonym10:08 fm

    Hej vännen!
    Jag kan inte annat än att hålla med om det där med tiden. Man hinner inte med nånting i veckorna!

    Idag ska jag åka till Jkpng för att svulla julbord! Ahh mumma! Det ska bli hur gott som helst.

    Trevlig helg!
    Kram, kram!

    SvaraRadera
  2. Julbord. Gott gott! Hoppas helgen var bra =)

    SvaraRadera