tisdag, januari 31, 2006

Helgens bravader

Gjorde ju premiär som längdskidåkare i vuxen ålder nu i helgen. Så härligt! Klarblå himmel, massa snö och helt ensamma i skogen. Men det var riktigt jobbigt. Pappa gled fram så enkelt och lätt i spåren medan jag kämpade på bakom, lagom anfådd. Drog givetvis dit några gånger. Det finns branta backar i skogarna ska ni veta.
Passade även på att bli sminkad på Face i lördags. Gahh!! Såg ut som en överspacklad dragqueen efteråt! Riktigt illa. Fick ju inte kolla mig i spegeln under tiden så det blev en smärre chock. Fick tanten på Face att ta bort det mesta och försöka sig på något lite mer "normalt". Blev inte speciellt bra efter att hon kladdat ner mig med eyeliner. Men men... fick med mig en del produkter därifrån i alla fall. Livsviktiga saker som säkert kommer göra mig hundra gånger snyggare. Not.
Vad är det bästa man kan göra på vintern när det är snö och solen skiner? (Förutom att åka längdskidor då...) Gå ut i skogen och promenera och fika med varm choklad och de sista lussekatterna som fanns kvar i frysen! Mmmmmysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar