onsdag, mars 01, 2006

Fettisdagen

Fettisdagen. Fet-tisdagen. Fettis-dagen. Välj själv.
Jag har iallafall tuggat i mig en och en halv semla. Det var ungefär en semla för mycket. Karraktären är lika med noll. Obefintlig. Tur att jag ska träna ikväll... För jag måste ju genast kompensera för mitt överintag av onyttigheter.
Lite märkligt är det. Jag var på gymet för ett tag sen och fick hjälp att lägga upp ett nytt träningspass. Cirkelträning. Bra. Intruktören undrade då vad jag ville uppnå med min träning.
Njae, sa jag. Vill väl mest bli lite slimmare.
Ok, sa instruktören. Då är detta ett bra pass. Men det gäller ju också att tänka på kosten.
Detta verkar jag inte riktigt ha fattat. För jag antar, så här i efterhand, att hon inte menade att jag skulle börja äta mer onyttiga saker, utan mindre. Så nu då, inga mer semlor eller annat skit. Det enda som är tillåtet är salta och rostade sojabönor. Min nya favvo! (Vilket egentligen rimmar illa med min idé om att äta mindre salt... men men). Sojjabönorna verkar dock vara allas nya favvo, för de är alltid slut. Så nu äter jag saltade och rostade solrosfrön i brist på annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar