onsdag, februari 08, 2006

Finkultur och fulkultur

Har gått ner mig i skräpkultur-träsket på sistone. Ska försöka ta mig upp därifrån. Första steget är att överge reklamradio. Så nu lyssnar jag endast på SR, för tillfället P3. Ska avancera till P1 inom kort.
Sen ska jag lyssna mer på okänd musik. Och jag ska lyssna på HELA skivor. Inte bara enstaka låtar. En ny bekanstakap i min mp3 är just nu Martha Wainwright och hennes album med samma namn. Riktigt bra!
Vidare så längtar jag till bokrean där jag ska fynda klassiker. En bok jag försökt låna på biblioteket de senaste tre åren utan att lyckas ska bli min alldeles egna privata egendom, "Alkemisten" av Paulo Coelho. Fler tips på bra böcker tas tacksamt emot. Måste inte vara klassiker utan kan vara vanliga bra böcker också. Gillar spänning och dramatik men också vardagsberättelser. Musiktips tas också emot!

3 kommentarer:

  1. Anonym7:11 em

    Hej vännen!
    Tips på riktigt bra böcker, som är mina absoluta favoriter:
    Isprinsessan, Predikanten och Stenhuggaren av Camilla Läckberg. Kriminalare som alla utspelar sig i Fjällbacka med samma huvudpersoner. Lovar mycket spänning... :)
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Tack! Det låter absolut som något för mig. Ska ta mig en kik på dem ;)

    SvaraRadera
  3. Anonym1:19 em

    Mitt tips, en liten filosofisk bok där man funderar över livet o galenskap, vem är egentligen galen? Kanske är det bara de riktigt galna som är helt friska?? Tänkvärt o kul skrivet.

    "När Veronica bestämmde sig för att dö! av paulo Coelho.

    SvaraRadera