tisdag, februari 21, 2006

Home sweet home

Idag sitter jag hemma och jobbar. Det känns så lyxigt att kunna säga det. Att man jobbar hemifrån. Kände mig superhäftig när jag ringde växeln på jobbet och bad dem koppla om min telefon till mobilen. För jag jobbar hemifrån idag.
Nej, men ärligt. Så kul är det faktiskt inte. Det är lyxigt på det sätt att jag kan gå här i mina sunkiga mysbyxor, osminkad och ful. Men det är rätt trist också. Hade blivit helt störd om jag bara satt hemma och jobbade.
Anledningen till att jag är hemma idag är att jag ska granska alla de bidrag som skickats in till konferensen som jag jobbar med. Det är dock lite konstigt att jag ska sitta och granska dem... jag kan nämligen inte ett skit om ämnet. Men jag kan tycka väldigt mycket ändå. Som tur är så granskas bidragen av proffs på ämnet också. Jag läser dem mest för att kunna placera in dem i programmet och skaffa mig en bild av vilka teman som behandlas. Det som slår mig när jag läser alla bidrag är att en del skriver som krattor. De blaffar på med sitt akademiska dravell som makes no sense what so ever. Skriv så man fattar för h-lete. Alla som skriver så att jag försår får pluspoäng. Alla andra får ett frågetecken skrivet i blyerts på sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar