måndag, mars 13, 2006

Måndag morgon

Jaha, så var det måndag igen då. Time flyes, verkligen. Helgen försvann lika fort som vanligt. Men känner mig rätt utvilad efter en lugn helg.
Hade planer med gamla vänner i lördags som jag inte träffat på väldigt väldigt länge (läs flera år). Vi hade äntligen lyckats hitta en kväll då vi alla var lediga och skulle käka middag hemma hos mig, dricka vin och ha det trevligt. Klockan 17 ringer den ena av tjejerna och meddelar att den andra tjejen inte längre kunde komma. Personen själv bemödar sig dock inte att ringa mig, trots att vi pratat med varandra kvällen innan och bestämt tid och plats. Riktigt dålig stil! Och tjejen som ringde meddelade att hon skulle hoppa in och jobba övertid istället eftersom meningen ju var att vi skulle träffats alla tre. Så hela sammankomsten ställdes in. Och där stod jag med halvfärdig middag och inga planer för kvällen. Sambon hade redan lovat bort sig till killkompisarna. Lördagkvällen spenderades därför ensam framför melodifestivalen. Tragiskt!

Skönt att det är måndag igen.

4 kommentarer:

  1. Bara jag igen! Gud vad snopet... Måste meddela att jag också satt själv hemma framför melodifestivalen. Synd att vi satt 10 mil ifrån varandra.. :(

    SvaraRadera
  2. Ja, det var riktigt snopet.
    Då skulle vi ju haft sällskap av varandra! En annan gång kanske =)

    SvaraRadera
  3. He he. Jag funderar på att dyka upp någon gång i vårsolen. Tänkte att jag kunde träffa både dig och Håkan någon gång framöver. Härligt med en trip till karlskrona, nu har jag ju tom bil o allt!

    SvaraRadera
  4. Ja, du är så välkommen!! Kom snart!! =)

    SvaraRadera