tisdag, mars 17, 2009

IPU

Idag var en väldigt intressant dag. Var hos Insight i Karlskrona för att gå igenom en IPU-analys som jag gjort. Bakgrunden till detta är att jag undersöker om vi eventuellt ska anlita dem att göra detta i min arbetsgrupp och för att se vad de har att erbjuda fick jag göra en IPU-analys, som är en profilanalys av mig som person och mitt beteende. Svarade på en webb-enkät för några veckor sedan och idag hade jag och Lisa på Insight bestämt träff för att gå igenom analysen.

Blev förvånad av hur väl den stämde in på mig. Hur kan ett analysverktyg veta detta om mig som människa? Det var ungefär den känslan... Väldigt väldigt träffsäkert och intressant. Men samtidigt en del överraskningar, där jag kanske trott att jag är på ett visst sätt men enligt IPU'n var jag på ett annat sätt. Analysen gav också en bild av hur jag är i mitt grundbeteende och visade hur jag sedan anpassar mitt beteende, på t.ex. jobbet. Det gav en lite att tänka på.

Nu håller jag tummarna för att jag kan få igenom att vi gör detta i min arbetsgrupp. Tror det skulle ge oss alla mer förståelse för varandra och varför vi är som vi är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar