tisdag, mars 24, 2009

NO NO NO

Varför kan man inte få säga nej ibland? Jag och mina kollegor säger i princip aldrig nej till någonting. Vi gör det mesta som våra kunder (kollegor runt om i världen) ber oss om. Även om det ofta (alltid) är tajt med tid försöker vi få ihop det på något sätt. Men idag fick vi en beställning till en mässa i Kina i mitten på april som i princip är helt omöjlig att hinna med i tid. Så vi sa "nej, tyvärr". Det tog cirka 10 minuter efter att jag sa "nej, tyvärr" tills beställarens chef ringde upp min chef (inte min riktiga chef utan min tillfälliga chef då min riktiga chef bor och jobbar i USA för tillfället). 40 minuter senare satt vi i ett möte alla fyra och min chef och jag fick säga "ok, vi försöker fixa det". Sen gick vi ut och kände oss lite lätt överkörda. Härlig dag på jobbet!

Annars var den helt ok. Var sjukt effektiv och produktiv idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar