söndag, mars 08, 2009

Utbildning

Jag har hittat en kurs som jag så gärna vill gå, FUGL. Gick UGL för två år sedan och skulle verkligen vilja gå den fördjupade versionen också. Frågan är bara om min arbetsgivare är sugen på att skicka iväg mig på två veckors utbildning...

Tyckte UGL var helt fantastiskt. UGL står för Utveckling av grupp & ledare och går ut på att man spenderar en vecka på internat med cirka 10 helt okända personer. Man sitter i en ring fem dagar i streck och ska lösa uppgifter tillsammans, samarbeta och sedan reflektera över hur samarbetet gick i varje övning. Låter kanske flummigt men det är otroligt lärorikt. Man får upp ögonen för hur man själv är i en grupp och hur mitt beteende påverkar andra människor. Det blir också väldigt tydligt hur olika vi människor är och hur olika vi reagerar och tolkar olika saker. Kan verkligen rekommendera alla som vill utveckla sig själva att gå denna kurs.

FUGL är sedan den fördjupade versionen av UGL där man går ännu mer på djupet av sig själv och ökar sin självkännedom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar