tisdag, april 28, 2009

Äntligen! Barca nästa!


Sitter på tåget ner till malmö! Imorgon bär det av till Barcelona för fem härliga dagar med shopping, sightseeing, sol, god mat, gott vin o kall öl tillsammans med underbara vännerna Linda o Helena. Ser även fram emot att skaka rumpan på ett svettigt dansgolv tills solen går upp. Plöjer just nu igenom en nyinköpt guidebok. Älskar guideböcker! Och kartor. Gillar att ha koll på ställen jag besöker lite i förväg. Upplevelsen på plats blir så mycket mer givande då! Så nu vet jag var vi ska shoppa upp alla våra pengar. Har även konstaterat att vår lägenhet inte hade kunnat ligga bättre till. Nära till allt! Det enda som är lite trist är att mina spanskakunskaper verkar ha lämnat min hjärna. Men jag kommer iaf att kunna beställa in cerveca, cava y vino. Det viktigaste att behärska if you ask me. När jag väl har fått i mig lite sånt så kommer nog spanskan att komma tillbaka till mig. Claro. Hasta luego!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar