tisdag, juni 16, 2009

Kedjeproblem

Det börjar bli dags att göra någonting åt den här saken snart. Jag kan liksom inte blunda för det faktum att det inte är hållbart längre. Måste ta tjuren vid hornen och agera. Måste lämna in min cykel på lagning. De senaste åtta gångerna jag cyklat på den så har kedjan hoppat av. Så varje dag har jag kommit till jobbet med oljiga fingrar. Och varje dag har jag kommit hem från jobbet med oljiga fingrar.

Men mitt minne verkar vara i stil med en guldfisk. För så fort jag har tvättat bort oljan så har jag glömt bort att jag MÅSTE lämna in cykeln på service. Jag glömmer bort det ända tills dagen därpå då jag sätter mig på cykeln och håller tummarna för att jag ska ta mig hela vägen till jobbet utan att behöva mecka med kedjan. Men det händer aldrig. En konstig grej är dock att det bara händer en gång per cykeltur. Kanske jag kommer ihåg att lämna in den om kedjan hoppar två gånger under samma cykeltur? Eller om jag torkar av oljan på mina kläder och tvingas gå runt oljig på jobbet en hel dag. DÅ kanske jag kommer ihåg att lämna in den?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar