onsdag, augusti 26, 2009

Obsessed

Jag letar resor på nätet. Helt planlöst letande.

Köpenhamn - Barcelona, 15-20 oktober, 2200:-

Köpenhamn - Miami, 29 januari - 18 februari, 4342:-
Köpenhamn - Bangkok, 3-18 december, 6804:-

Drömmer. Önskar. Vad härligt det vore. Leker med tanken.
Ska vi åka på långweekend i höst någonstans här i Europa eller ska vi skippa det och istället åka iväg på en längre resa i vinter... ? Eller ska vi spara, spara, spara och sen åka iväg länge till våren, sommaren eller hösten nästa år... Eller ska vi åka en långweekend i höst och sen åka två veckor i februari... Eller ska vi åka skidor över nyår... Eller...
Alla dessa tankar snurrar i mitt huvud ofta ofta. Inser att det är någon form av besatthet. Uttryck för rastlöshet. Letar resor nästan varje dag... Jämför destinationer, datum, priser...


Måste boka in något snart så att jag kan slappna av och lägga min energi på andra saker. Meanwhile drömmer jag mig bort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar