fredag, augusti 14, 2009

Man kan tydligen inte blunda för verkligheten...

Möttes av detta mail när jag kom till jobbet idag:

"Hej!
För er info vill jag bara meddela att företaget förbereder vaccination mot "svininfluensan" genom Företagshälsovårdens försorg så fort vaccinet finns tillgängligt."

Vet inte riktigt vad jag tycker om det där. Är inte helt komfortabel med att spruta in ett vaccin som de inte verkar veta så väldigt mycket om. Sen tror jag att jag är odödlig och att svininfluensan aldrig kommer att drabba mig. Det är bara en konstig avlägsen grej man hör om på TV.

Å andra sidan tänkte jag samma sak om mördarsniglarna. Tyckte att det var ett jäkla tjat om de där sniglarna. Så farliga kan de väl inte va? Såg några stycken i trädgården ibland men lät dem vara. Som sagt, så farliga kan de väl inte vara? Nu har vi en mindre koloni av mördarsniglar i vår trädgård (ja, lite överdrivet). Förutom att de är otroligt äckliga så käkar de upp mina fina blommor. Kvällarna ägnas därför åt operation klyva-mördarsniglar-mitt-itu-med-trädgårdsspade-och-lägga-dem-i-brun-kompostpåse. Nej. Det är inte roligt.

Kanske skulle ta det där vaccinet ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar