torsdag, oktober 29, 2009

Äventyr

"Jag älskar äventyr
Jag kan ge vad som helst för ett äventyr
Jag älskar de där människorna
som inte står ut
Som måste göra nånting annat

Som bryter av sig ett
finger om det råkar vara
inträdesbiljetten till äventyret

Och jag älskar folk som inte har så mycket
skrupler
Som kan tänka sig att ge fan i alltihop
och bara satsa allt
på en enda segeltur ner till Frankrike och som säger
varför inte!
Vi bosätter oss i Madrid
och funkar det inte
så åker vi väl hem igen

Och jag älskar människor
som gör någonting enkelt och sant
Som säger att
vadå
vad i helvete har vi annat att
leva för
än
äventyret?"


Äventyret, Ulf Lundell

1 kommentar:

  1. Anonym10:17 fm

    Den har jag aldrig läst! Den ska sparas och trigga mig inför kommande utmaningar, TACK STINA!

    SvaraRadera