onsdag, oktober 28, 2009

BEGÄR

Eftersom jag har köpstopp på allt förutom mat och andra livsnödvändiga saker just nu har jag tvingats göra en riktig djupdykning i min garderob. Hittade massa gamla kläder som jag glömt att jag hade och som funkar lika bra hösten/vintern 09 som hösten/vintern 08. Tänk vad jag skulle kunna spara pengar om jag tog några såna här "köp-stopps-månader" med jämna mellanrum. Tänk.

Men det är för jäkla trist. Ser mina kollegor och vänner komma trippande i nya snygga klackar, nya snygga koftor, nya snygga kjolar. Det suger verkligen i köptarmen. Vill helst av allt åka in till stan och tokshoppa en hel dag. En grej som kan funka är att åka in och tokshoppa, och sen ha kläderna liggande hemma några dagar. Bara för att känna att jag fått stilla mitt köpbehov. Sen kan jag lämna tillbaka allt. Vet att det funkar. Har kört den taktiken några gånger tidigare i höst när köpbegäret blivit för stort.

I know. It's sick.

1 kommentar:

  1. hahaha, är det SÅ manska göra?! jag kanske borde prova.
    kram på dej :)

    SvaraRadera