torsdag, oktober 15, 2009

Blandat

Något av det bästa med hösten är här. Clementiner. Eller Satsumas om man vill. Det är nästan lika härligt som när apelsinerna blir sådär smaskigt goda igen framåt jul!

Att gå på Maxi en torsdagseftermiddag gör min pinsamt påmind om hur folkskygg jag kan vara ibland. Idag är en sån dag då jag inte orkar prata med folk. Men det är omöjligt att ta sig igenom hela butiken utan att stöta på åtminstone tre personer som man känner och som man måste stanna och prata med. Suckar av lättnad när jag kör där ifrån.

Egentligen borde jag inte åkt dit alls. Istället borde vi satsa på att äta upp den mat vi har i frysen och skafferiet innan resan. Tror nästan den räcker ända till januari.

Idag är som fredag för min del. Ska vara ledig imorgon. Hade hoppats på sol och härlig höstluft. Men det ser ut att bli regn och blåst. Det gör inget. Kan åka till till Sats och träna på morgonen. Sen hem och kolla på fem avsnitt av Gossip Girl som ligger och väntar.

Ikväll = städning. Måste ha fint omkring mig på min lediga dag!

P&K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar