måndag, oktober 19, 2009

Låsta positioner

Trodde aldrig att jag skulle säga detta. Men just nu har jag ledsnat på att planera vår resa. Vi har kört fast lite. J och jag är inte helt ense om delar av rutten och eftersom vi båda är ganska envisa personer innebär det ett stort problem. Ingen vill kompromissa. Ni kommer tycka att det är ett i-landsproblem av gigantiska mått när jag berättar vad det är vi inte kan komma överens om...

Ok. Here we go.
Jag tycker att det räcker att åka till ett ställe i Söderhavet. Förslagsvis Fiji. J vill dock att vi ska se flera öar när vi ändå är i den delen av världen och tycker att vi även ska åka till Cooköarna. I know. Inte så mycket att bråka om kanske. Men till saken hör att vi kommer att få flyga fram och tillbaka till Nya Zeeland efter varje ö, så vi kommer att kunna Aucklands flygplats utan och innan. I min värld är det roligare att ligga på en strand i solen än sitta på flygplan och hänga på flygplatser. Hellre kunna luffa runt till några fler öar i Fiji än att flyga fyra timmar tillbaka till Auckland för att byta flyg och sedan flyga fyra timmar till Cook. För att sedan få flyga tillbaka till Auckland IGEN innan vi fortsätter till Panama (som för övrigt kommer innebära den lilla omvägen via LA). Suck suck... Vet att jag inte får klaga. Men kan inte låta bli.

Det fina är dock att jag redan nu kan avslöja hur det kommer att sluta. Vi kommer att åka till både Fiji och Cook. J är nämligen mer envis än jag. I will surender.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar