onsdag, november 04, 2009

Less is more... eller hur var det nu?

J och jag tog en tillfällig paus i reseplaneringen efter att vi bokat biljetterna häromveckan. Det tog på krafterna att bestämma rutten, så vi behövde vila oss lite. Nu står dock lite praktiska bestyr på att-göra-listan den kommande veckan: fixa nytt pass, fixa nödvändiga vaccinationer och skaffa visum där det behövs.

Packningen är annars något som upptar mina funderingar lite grann. Det normala för mig när jag reser någonstans är att ta med ungefär dubbelt så mycket kläder som jag kommer att använda, ibland tre gånger så mycket. Jag vill liksom ha valmöjligheter när jag är iväg. Olika kläder för olika tillfällen. Olika kläder för olika humör. Olika kläder för olika väder. Olika skor för olika tillfällen, humör, väder... Mycket olika kläder och skor helt enkelt. More is more. Exempelvis hade jag sju par skor med mig till säljkonferensen förra månaden...

Fattar att den strategin inte kommer att funka nu. Så lite som möjligt är det som gäller. Helt emot mina principer... men vad göra? Inser att jag kommer vilja shoppa en hel del längs vägen också, så det måste finnas plats kvar i väskan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar