onsdag, november 18, 2009

Listigt

När jag var yngre och skrev dagbok hade jag en period då skrivandet enbart bestod av en sorts "status-lista". Väcker gamla minnen till liv och gör en lista för dagen idag:

Tid: 21:33
Lyssnar på: Baby I'm A Fool, Melody Gardot.
Såg senast på TV: Ett avsnitt av Grey's Anatomy
Åt senast: Kyckling med sparris & grönsakspuré på broccoli & blomkål. Gott!
Klädsel: Svarta mysbyxor, grå-vit-randig tröja.
Dagens höjdpunkt: Hembesöket av Kickan som gjorde mig fin i håret.

Hmm... inte riktigt lika roligt idag som för 15 år sedan... Då skrev jag såna här listor VARJE DAG.

Listorna förekom även i den brevväxling jag hade med diverse brevvänner. Men där blev det någon form av VM-i-att-överträffa-varandra i vem som hade gjort roligast saker, lyssnade på coolast musik och hade de snyggaste märkeskläderna på sig (yes, man redogjorde för märkena på kläderna i listan). De dagar då jag satt som nu, iklädd mysbyxor och tröja, hittade jag på att jag hade flashiga märkeskläder som jag inte ens ägde. Det blev liksom lite roligare då... (Då undrar ni såklart om jag har hittat på något av det jag skrev i listan ovan... Nej. I så fall hade jag inte skrivit att jag hade mysbyxor på mig.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar