måndag, december 28, 2009

Back in the days

När jag var yngre var en av veckans höjdpunkter lördagar och Trackslistan. Då satt jag redo framför min kasettbandspelare och spelade in de låtar jag gillade. Det var en konst att få med så mycket som möjligt av låten men att pausa innan Kaj Kindwall började prata igen. När jag hade spelat in alla låtarna så satte jag mig med ett kollegieblock och skrev ner låttexterna. Det var ju inte alltid helt enkelt att urskilja orden som sjöngs. Då fick man spola tillbaka och lyssna igen. Och igen. Och igen. Och ibland fick jag bara gissa vad de sjöng. Hittade dessa kollegieblock häromdagen när jag gick igenom gamla lådor med dagböcker och brev. Det var mycket Mariah Carey, Bryan Adams, Whitney Houston & REM. Och New Kids On The Block!

Här kommer lite nostalgimusik:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar