måndag, december 21, 2009

Det måste vara nytt rekord

Klarade av mina julklappsinköp (alla 2) på totalt 15 minuter. Kände mig rätt nöjd när jag såg alla människor pusta och stressa i butikerna.

Annars då? Jobbade sista dagen innan jul idag. Imorgon bär det av till Västerås för julfirande med J's family.

Annars då? Fixade julskinkan igår. Eller ja... griljerade den bara. Är egentligen helt emot färdigkokta julskinkor. Min mamma har lärt mig att hemlagat är godast. Men alla okokta i affären vägde minst ett halvt ton. Tänkte att det skulle bli jobbigt för oss två att äta upp... Så det fick bli en liten färdigkokt på 1,5 kilo. Och den är okej. Men inte mer. Den smakar bara skinka. Inte julskinka. Tur att man kan dölja det med mycket senap på ;)

Annars då? Vi har skippat julgran i år. Känns väldigt konstigt. Tänkte att det var onödigt eftersom vi ändå inte är hemma över julen. Men vi kommer ju hem på annandagen... Kanske får köpa en då i alla fall...

Men det faktum att det är SNÖ och KALLT väger upp för både julskinkan och bristen på julgran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar