fredag, december 25, 2009

Julafton är till ända

God kväll vänner! Hoppas ni haft en riktigt härlig och mysig julafton.
För första gången i mitt liv har jag firat julafton borta. Alla jular hittills i mitt 28-åriga liv har tillbringats hemma hos mamma och pappa tillsammans med mina syskon. Underbara, mysiga och förutsägbara julaftnar. Kalle och glögg klockan tre, dans runt i huset med hela familjen sjungandes "nu är det jul igen", massa god julmat med favoriten hemmagjord hackekorv, tomte och julklappsutdelning, pusta ut i soffan med julgodis, sällskapsspel, risgrynsgröt och slutligen midnattsmässa i kyrkan.

Men i år blev det alltså jul med J's härliga familj i Västerås. Och det blev en väldigt mysig julafton (även om jag drabbades av tillfällig saknad efter familjen och hemlängtan en stund). Väldigt lik julafton hemma. Kalle och glögg klockan tre, massa god mat och massa julklappar. Slapp ju köpa julklappar men fick desto fler. Så nu är vi kittade och preppade inför resan med myggnät, reselakan, swiss army knife, persedelpåsar och ryggsäckar!
Dags att sova nu men först: Julaftons topp 3
  • Rocky road. Godaste julgodiset jag ätit tror jag.
  • Ingers köttbullar. Inget slår pappas köttbullar men dessa var ganska nära ;)
  • Promenaden ute på Björnön. Fyra minusgrader, solsken och massa snö! Det var superhärligt och så vackert. Jag gjorde en snöängel dagen till ära.

3 kommentarer:

  1. Thomas7:52 fm

    Rocky road, något av Leilas godbitar eller? =)

    Härliga bilder!

    SvaraRadera
  2. Ja, precis. Hon kan baka den där Leila =)

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra bilder Stina! God fortsättning :)

    SvaraRadera