onsdag, december 16, 2009


Just nu säger jag NEJ väldigt väldigt väldigt ofta. NEJ till beställningar som kommer in till vår avdelning från dotterbolagen och distributörerna runt om i världen. NEJ till önskade projekt som kollegor vill ha hjälp med. Tycker det är så tråkigt att säga NEJ. Mycket roligare att säga JA! Framförallt är det mycket enklare att säga ja. Att säga nej kräver mycket mer. Jag måste motivera mitt nej på ett bra och underbyggt sätt. Jag måste ha en bra anledning till varför vi inte kan ta oss an en beställning som man uppenbarligen ser ett behov av. Att skylla på resurs/tidsbrist funkar inte här...

Just nu sitter jag och klurar på ett mail som jag ska skicka till en kollega i Kina. De vill ha en kombinerad säljbroschyr/produktkatalog på kinesiska som riktar till sig marinindustrin. Undrar om det räcker att jag skriver "Sorry... no can do" ?? Tror inte det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar