tisdag, december 01, 2009

Stelbenta bredbandsbolaget

Ringde Bredbandsbolaget för att lägga vårt abonnemang vilande under tiden vi är borta. Men det gick inte. De hade tagit bort den möjligheten för någon månad sen. Så istället måste vi säga upp abonnemanget och skicka tillbaka modemet om vi vill slippa kostnaden under tiden vi är iväg. Och då är det tre månaders uppsägningstid... Sen måste vi teckna ett nytt abonnemang när vi kommer hem, och få ett nytt modem skickat till oss. Inte alls omständigt!

Försökte med olika typer av argument för att få dem att göra ett undantag. Var väldigt trevlig mot den första personen jag pratade med. När jag blev kopplad till person nummer två var jag lätt irriterad och lät henne förstå det. När jag kom till person nummer tre var jag ganska arg. Men ingen av dessa tre olika metoder funkade...

Vissa människor föds med en naturlig förmåga att snacka hål i huvudet på folk och alltid få sin vilja igenom. Jag är uppenbarligen inte en av dessa utvalda. Men jag har inte gett upp. Jag hoppas att min skriftliga förmåga kan ge bättre utdelning än min verbala... Så nu ska jag skriva ett mail istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar