fredag, november 12, 2010

Time to get cultural

Har alltid varit lite mindre kulturell än vad jag egentligen vill vara. Vet inte om ni känner igen er... Men istället för att läsa ledaren i dagstidningen så bläddrar jag oftast förbi, trots att jag egentligen vill vara intresserad av det som skrivs (men kanske mest för att lokaltidningen är skit). Väljer kommersiell radio framför SR, och väljer TV4 framför SVT. Vill egentligen lyssna på P1 och titta på fina dokumentärer och Kobra. Men oftast är jag lat och vill bara underhållas. Men nu har jag bestämt mig. Det är dags att öka på mitt kulturella kapital. Första steget togs igår då jag kollade på litteraturprogrammet Babel i SVT2. Tilläggas bör att jag aldrig sett det tidigare. Dissade Paradise Hotel, Byggfällan och allt vad de heter.

Och det var riktigt bra. Och intressant. De intervjuade författare Siri Hustvedt, som berättade rätt öppenhjärtligt om sitt psykotiska sinne. Fascinerande. Inte läst något av henne men klickade hem boken "Vad jag älskade" från Adlibris idag tillsammans med två andra böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar