söndag, januari 01, 2012

2011 in retrospect

När jag låg och vilade mig inför sista festen 2011 igår så började jag tänka tillbaka på året som gått och på allt som hunnit hända. Gick igenom månad för månad i mitt huvud och förvånades över att det gått ännu ett år där jag skapat massa fina minnen tillsammans med nära och kära.

Så kom jag att tänka på min gamla blogg som jag inte skrivit i på över ett år. Hela 2011 har jag levt i mitt eget huvud, utan att sätta tankarna på pränt. Det var bra så. Hade tröttnat på att formulera mig för andra att läsa. Men när jag låg där och tänkte på allt som hänt under året så blev jag sugen på att skriva här igen. Mest för att skriva ner så jag inte glömmer. Det normala vore kanske att skriva dagbok… men det har aldrig varit min grej riktigt. Så nu plockar jag upp tråden igen… och tänker att jag kanske skriver några rader här då och då under 2012. Börjar med att blicka tillbaka på året som gått innan jag ger mig i kast med det nya.

2011 var året då:

Jag besökte Tulsa - Oklahoma, USA - med kollegan Karin i januari, för en veckas jobb hos vårt dotterbolag. Vi körde även runt i världens största bil och fyllde bilen med shoppingkassar så fort vi fick en ledig stund.

Vi semestrade i Sälen med bästa vännerna. Massa snö, skidåkning, varm choklad, korvgrillning i backen och mys. En underbar vecka 5!

J & jag renoverade
vårt badrum. Badrumsrenoveringen from hell även kallad. Trots totalentreprenad så gick allt fel som kunde gå fel. Exploderad duschvägg, inkompetenta rörmokare och sneda klinkerplattor. Gör om, gör rätt. Tre veckor blev tre månader… Som tur var blev slutresultatet bra.

Jag fick nytt jobb
i början på året, som chef för marknadskommunikation på R. Först var det bara tänkt som ett vikariat men från och med idag (!) är tjänsten officiellt min tillsvidare. Roligt, krävande och utvecklande! Var mycket stress i början och jag mådde stundtals rätt kass… men nu börjar jag få kläm på det.

Min storebror blev pappa
till en liten son i mars. Och jag blev stolt faster! Bästa vännen Linda berättade att de skulle bli föräldrar och födde en son för två månader sedan. J och jag blev inspirerade…

J & jag åkte till Barcelona i maj
. Denna underbara stad! Åt massa god mat, slappade på stranden och strosade runt i staden. Bodde perfekt nära stranden och el Born. Synd bara på nattklubben en trappa ner…

Jag fyllde 30 år!
Vuxen på riktigt? Firade med stor fest i somras och blev firad mer än jag kunnat föreställa mig.

J överraskade mig
med en resa till Venedig och kryssning i grekiska ö-världen i slutet på juli. Bästa 30-årspresenten av underbaraste kärleken! Vi njöt av varandra, vackra Venedig, härliga dagar till sjöss och mysiga grekiska öar.

Jag fick ytterligare en härlig 30-årspresent
av bästa vännerna som drog med mig på spa-helg i vackra Västervik. Vi fick solig brittsommar i slutet av september. Lovely!

Jag gick FUGL.
En kurs som jag velat gå ända sedan jag gick UGL för 4,5 år sedan. Hade två otroliga veckor i Simrishamn i oktober. Intressant, spännande och utvecklande! Lärde känna mig själv ännu lite bättre, plus att jag fick lära känna en massa nya härliga människor och fick nya fina vänner.

Hösten försvann
i jobb och jobb. Och någonting inom mig började gro i mitten på augusti… Månaderna rusade förbi och helt plötsligt var det december med härlig julledighet då vi bara slappat och tagit det lugnt. Och nu är det här. Det nya året! Ett helt nytt år att fylla med vackra härliga händelser och möten. Det möte som vi ser fram emot allra mest är det som är beräknat att inträffa i maj. Då ska J och jag nämligen bli föräldrar. Det är stort, så stort!


Gott Nytt 2012!!

1 kommentar:

  1. Anonym11:13 fm

    Waaaaow! Misstänkte att ni gick i föräldrartankar. GRATTIS Stina! Hoppas du mår prima. Varma kramen

    SvaraRadera