lördag, augusti 25, 2012

Längtar...

Åh vad jag längtar efter att gå på bio! Går massa filmer nu som jag vill se, Batman, Snabba Cash 2, Sugarman... Inser att jag måste vänta tills lilla doffsan slutat amma. Well well, längtar iaf!

Längtar också tills alla j-la bananflugor försvinner! De är så irriterande. Måste vara ett av de mest meningslösa smådjur som finns...

Sen längtar jag efter att planera en resa! Planerandet innan är ju halva grejen :). Blir nog ingen resa för oss i höst/vinter så om nån behöver planeringshjälp så får ni höra av er. Är sjukt bra på att hitta billiga flyg, bra hotell och smultronställen ;)

Längtar också efter syrrans smaskiga äppelpaj som jag ska få inta senare idag. Den är grym! Tur att jag körde ett pass på gymmet imorse så att jag kan äta extra mycket.

Trevlig lördag vänner!

1 kommentar:

  1. Bebis är inget problem om man vill gå på bio. Det som behövs är en barnvakt. Det är dessutom ett ganska bra sätt att släppa kontrollen lite själv och våga låta någon annan ta hand om barnet. En film är max 2,5 timmar och om man tankar upp bebisen precis innan man går så klarar sig barnet bra och man är tillbaka innan det ska ammas igen. Detta funkar under förutsättning att man inte bor för långt bort från en biograf och som sagt att man kan tänka sig att släppa kontrollen ett par timmar. Man är INTE en dålig förälder om man låter någon annan ta hand om barnet ett tag. Man är snarare en bra förälder som vårdar sin parrelation vilket i längden gynnar barnet. Så, fråga runt vem som vill vara barnvakt i ett par timmar och därefter är det bara att reservera biljetter! Detta koncept kan sedan utökas genom att man lägger på en romantisk middag på lokal i samband med bion när föräldrarna, barnvakten och barnet har blivit lite varma i kläderna. När man kört det här ett tag och du har slutat ammat då utvecklar ni det hela till barnfria romantiska weekendresor. Klappat och klart och bara att börja planera nästa resa. Kram på dig från Sofie

    SvaraRadera