tisdag, september 06, 2005

Moahahaha!!!

Aaron & Goesta på Det Ljuva Livet skriver om Mats Olssons mystiska försvinnande från Expressen. Han tog antagligen sitt förnuft tillfånga och gick i ide, allt för att bespara det svenska folket sina dryga (om än ibland roliga) synpunkter. Jag vet att många tycker att han är underhållande och träffsäker, och det kanske han är ibland. Men allt sedan en maildiskussion med honom vid handbolls-VM för cirkus två år sen avskyr jag honom vad ren princip (jag vet, principer är idiotiska men I can't help myself).
Det var såhär: Jag tyckte att Expressens nättidning var dålig på att uppdatera sina sidor om handbolls-VM. Att jämföra med Aftonbladet som var supersnabba, som alltid. Sen var jag även lite upprörd över nån fånig kommentar som Olsson släppte i TV4 Sporten om att handbollen var utdöd i Sverige. Direkt felaktigt! Så jag skickade ett mail till honom där jag påpekade dessa två saker. Fick genast ett asargt svar där han gick igång om att han jobbade häcken av sig där borta där handbolls-VM hölls (glömt bort var) och att det var för jäkligt att jag bara vågade klaga. Svarade nåt lite sarkastiskt tillbaka där jag kommenterade hans upprördhet, varpå han svarade att om jag nu var så snål att jag bara läste Expressens på nätet så hade jag ingen talan över huvudtaget. Det var ju papperstidningen som var den riktiga Expressen. Moahahaha! Up yours! Skrev jag givetvis inte tillbaka. Men hur kan man ha en sån inställning när vi lever på 2000-talet och när ens egna krönikor publiceras på nätet?!
Sen dess avskyr jag honom av ren princip, som sagt. Saknar honom därför inte speciellt mycket. Han kunde ta med sig Patrik Ekvall till sitt ide så skulle sport-Sverige må mycket bättre! Och Paolo Roberto kunde också följa med ett tag. Det tycker jag! Men om tv vill skapa underhållning och pajkastning på hög nivå så borde de sammanföra dessa tre i ett program. Haha! Det hade vart nåt att se.
Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar