söndag, oktober 30, 2005

The Soundtrack of my life

Har försökt komponera ihop the soundtrack of my life. Låtar som har betytt mycket för mig på ett eller annat sätt och som har stannat i mitt minne. Blir så ledsen för att mitt minne är kass. Vet att det finns massa andra låtar som också är förknippade med viktiga händelser. Men dom kan jag inte komma ihåg, dom sitter fast långt inne. Jobbar på att få fram dom.

REM - Everbody Hurts
Massa olyckliga kärlekar på gymnasiet sörjdes tillsammans med REM. Kunde sitta och lyssna om och om igen på denna låten. Blir fortfarande ledsen när jag hör den, men jag njuter av att lyssna på den.
No Doubt - Don't speak
Också en favorit från gymnasietiden. Hade den på repeat under en ganska lång tid.
Kylie Minouge - I just can't get you out of my head
Denna låten blev partyfavoriten hösten 2001. Pluggade i Spaninen och vi dansade som galningar till denna låt på nattklubben Warhole i Valencia. Visste till en början inte vem som sjöng. Men när min spanska blivit bättre lyckades jag en dag snappa upp att det var Kylie. Blev förvånad, trodde hon var uträknad.
Bette Midler - The rose
Haha. Vann en karaoketävling på Mallorca när jag var 13 år. Sjöng just denna låt + Fame-låten. Mamma och pappa blev mäkta imponerade över mitt framträdande.
Mr Big - To bee with you
Alla vännernas låt från studietiden i Växjö. Har sjungit allsång till den otaliga gånger.
Niklas Strömstedt - Den sista morgonen
Och egentligen alla hans låtar. Detta påminner mig om tiden då jag och min sambo precis hade träffats. Den sommaren åkte vi runt en del i Sverige och det var mycket Tomas Ledin och Niklas Strömstedt i bilen. Och även om denna låten inte alls passade in i vår nykära lycka så har jag fina minnen till denna låten, som ju är hur ledsam och vemodig som helt egentligen.
Robbie Williams - Let me entertain you (liveversionen)
Får mig att tänka på hans underbara spelning på Stadion sommaren 2003. Blir så glad och exalterad av den!
Lovar fylla på listan allteftersom jag gräver djupare i mitt minne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar