torsdag, januari 12, 2006

Cykel + is = dålig kombination

Trots att det är snö och halt ute så envisas jag med att cykla. Tycker det är så drygt att gå. Mindre smart visade det sig idag när jag cyklade omkull på väg till bussen. Det jag trodde var enbart vatten på vägen visade sig vara is med vatten ovanpå. Helt plötsligt var cykeln under mig borta och jag gled längs marken. Tur att jag hade cykelhjälm! Det hela gjorde inte direkt ont. Kände mig bara lite mörbultad så jag gick direkt till bussen och åkte hit till jobbet. Bättre hade nog vart att gå hem istället och byta kläder, för nu sitter jag här i mina blöta och smutsiga jeans. Tyckte inte de verkade såå blöta när jag reste mig upp. Men det var de tydligen. Är huvudet dumt får kroppen lida, eller hur är det nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar