tisdag, januari 10, 2006

Tysssst

Om jag fick bestämma skulle man tillämpa samma princip ombord på bussar som på biblioteket. Tystnadsprincipen alltså. Det borde vara förbjudet att skratta högt och ljudligt konstant i en halvtimme ombord på en buss innan klockan blivit åtta på morgonen. Funderade allvarligt på att drämma min cykelhjälm i skallen på den dryga tjejen som skrattade hela vägen till grannstaden och förstörde min sovstund.
Så, då har jag fått det ur mig. Nu ska jag ta tag i dagens "att göra"-lista. Det är verkligen bra med "att göra"-listor. Hade inte klarat mig utan. Min lista på jobbet sträcker sig fram till maj. Den är ganska lång alltså. Snart börjar det dock bli dags att göra ett tillägg på den privata att göra-listan. Söka jobb! Igen. Underbart är kort. Likaså min projektanställning. I februari måste ansökningarna börja författas igen.
Det kommer ordna sig, det gör det alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar