onsdag, februari 22, 2006

Anledningen till varför man vill ha ett eget hus

Så man slipper den artonåriga grannen som har fest på en tisdag och spelar aphög jobbig musik. Jag vet, jag är en tråkig surkärring. Men så blir det när man ska stiga upp klockan sex varje dag. Trots att jag är lite rädd för grannen och alla hans svarthåriga långhåriga kompisar i svarta kläder så gav jag upp vid halv tolv, satte på mig morgonrocken och knackade uppfordrande på grannens dörr. "Jag kan inte sova, ni får stänga av musiken". Det gjorde dom. Tack! Men som straff började en annan granne spela aphög musik.
Ja, det är därför jag vill ha ett eget hus. Men just nu endast därför. Om cirka en månad vill jag även ha ett eget hus för att ha en egen trädgård som jag kan gå ut i när solen skiner. Men just nu är det bara för att jag ska slippa skräniga grannar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar