tisdag, oktober 06, 2009

Good enough

Sitter i soffan med datorn i knät, kollar på "Den stora resan" på SVT med ett öga och försöker få ihop min presentation till konferensen. Det går sådär. Kanske för att jag försöker göra två saker samtidigt?

Eftersom jag vet vad jag ska prata om så inbillar jag mig att jag knappt behöver förbereda mig. Jag behöver bara få ihop några ppt-slides att utgå ifrån så löser det sig. Vet att det gör det. Men det skulle vara kul att göra det riktigt bra också. Känner mig lite lat bara. Good enough är mitt mål. För ett år sedan hade målet varit perfektion. Men jag har sänkt ribban lite. Det måste inte vara helt perfekt. Det ÄR okej att bara komma halvvägs ;). Man måste välja och sålla bland det som känns viktigt att prioritera. Min presentation är inte det allra viktigaste just nu. Så good enough får räcka denna gång.

4 kommentarer:

  1. Låter som en bra filosofi. Tror det kommer gå toppen med presentationen. Jag håller tummarna :)

    SvaraRadera
  2. Tack söta du! =)

    SvaraRadera
  3. Lyssnade nyss på ditt söndagstips Melissa Horn - "lät du henne komma närmre"...vilken fantastisk röst och sång, det var så att håren på armarna reste sig!
    Tack för tipset : - ) KRAM

    SvaraRadera
  4. Anonym8:11 fm

    Lycka till med presentationen - helt rätt inställning! Får bli dagens motto tror jag:)
    Kramar Malin

    SvaraRadera