söndag, december 13, 2009

Apropå Lucia

Jag var lucia när jag gick i lekis. Vill även minnas att jag var sockerbagare samma år. Mina föräldrar var så förvånade och stolta över att jag vågade gå ut och sjunga "En sockerbagare här bor i staden..." alldeles ensam. Jag var nämligen världens blygaste unge som fram tills dess hade gömt mig bakom mammas ben så fort någon tittade på mig.

Gillade det här med att vara lucia och ville vara det igen på högstadiet. Då röstade man i klassen om vem som skulle bli lucia. Men en tjejkompis tyckte inte att man skulle kunna rösta på mig. Eftersom jag hade varit lucia i lekis... Sa jag att vi var kompisar? Det kan man ju inte tro... ;)

Annars då? Härlig söndag idag med luciafika och annat mys. Här kom årets fö
rsta snö idag när jag var ute och joggade innan idag. Nice!! Önskar mig mer snö, fem minusgrader och strålande sol i julklapp. Tack!

P&K
Såhär fint var Luciatåget på jobbet i fredags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar