lördag, december 05, 2009

If I had a million dollars: episod 2

Väl hemkommen från Sthlm hade jag sagt upp mig från mitt jobb. Sen hade vi sålt huset och bokat om våra flygbiljetter så att jorden-runt-resan blev ett år istället. Istället för att bo på vandrarhem under resan hade vi bott på fina lyxhotell och glassat järnet hela resan! Hemma i Sverige igen hade vi köpt en tjusig vit sekelskiftsvilla vid havet med veranda, kakelugnar, avlutade furugolv och pärlspont I den gigantiska trädgården hade det funnits ett lusthus och ett växthus. Vi hade köpt en hund också.Sen hade jag övertalat mina kära gamla klasskompisar att starta en egen kommunikationsbyrå med mig, som snart hade blivit väldigt framgångsrik. Vi hade skrattat och tyckt att vi hade världens bästa jobb samtidigt som vi tjänade grymma pengar. Vid sidan av detta skulle jag ha utbildat mig till UGL-handledare och coach. Detta hade sedan blivit ytterligare en grej som vår byrå kunde erbjuda.
Fritiden hade fyllts av resor till härliga storstäder och paradisstränder tillsammans med familj & vänner. Livet hade varit en lek nästan jämnt.

Yes. That is the plan folks.

1 kommentar: