söndag, september 26, 2010

Vad göra en grå & mulen söndag?

Skulle behöva sortera papper. Ni vet de där tråkiga pappren som kommer hem i brevlådan - pensionspapper, försäkringspapper, räkningar, pensionspapper igen och så lite mer pensionspapper. Försäkringspapper och räkningar är okej. De hajjar jag. Men pensionspapprena!? Varför får man så många olika? Och förväntas jag göra någonting med dem... förutom att sätta in dem i en pärm? Vet att jag borde välja om några fonder som är knutna till min pension. Men det blir liksom aldrig av. Ångest!

Så det skulle jag ju kunna försöka råda lite ordning på en grå och mulen dag som denna. Men det skulle ju verkligen bli en outhärdligt tråkig söndag om jag gjorde det. Roliga saker lockar mer! Som att klä om den där pallen som jag köpte på loppis i somras. Eller läsa böcker om Italien. Eller åka in på bomässan som hålls här i stan.

Låter ju betydligt mycket trevligare än att sortera pensionspapper...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar